Alles over retouren

Afkoelingsperiode

Mocht je om welke reden dan ook toch niet helemaal tevreden zijn over je aankoop, dan kun je deze binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling aan ons terugsturen.* Je kunt je aankoop ook bij een van onze winkels inleveren. Of je kunt ons binnen 30 dagen op de hoogte stellen door je retour aan te melden. Door je retour aan te melden laat je ons weten dat we jouw bestelling terugkrijgen. Zodra we jouw melding hebben ontvangen sturen we je een bevestiging met instructies en een handig retourlabel. Na ontvangst van je melding zien we je retour graag binnen 14 dagen tegemoet.

De volgende producten kunnen niet geretourneerd worden:

  • Producten die we speciaal voor jou fabriceren, zoals canvasafdrukken of maatwerkproducten
  • DVD's en software waarvan de verzegeling is verbroken na levering
  • Producten die om hygiënische redenen niet meer verkocht kunnen worden waarvan de verzegeling is verbroken na levering, zoals in-ear koptelefoons

Het is voor verbruiksartikelen, zoals batterijen en inkt voor printers, niet nodig de verpakking dan wel verzegeling te verbreken. Door het openen van de verpakking kunnen wij de producten niet langer verkopen. Voor een geopende verpakking of verbroken verzegeling kan een waardevermindering van 100% in rekening gebracht worden.

*Uitgezonderd zakelijke aankopen

Duurzaamheid

Bij Cameranu geloven we in slimme keuzes. Niet alleen als het gaat om het vinden van de juiste camera of lens, maar ook in hoe we omgaan met producten die retour komen. Want elke retour betekent een extra rit, extra verpakking en dus extra belasting voor het milieu.

Daarom moedigen we je aan om bewust te kopen. Twijfel je over een product? Neem gerust contact op met onze specialisten voor advies, we helpen je graag bij het maken van de juiste keuze, zodat retouren zoveel mogelijk voorkomen worden.

Toch retourneren? Doe het duurzaam:

  • Verpak het product stevig en zoveel mogelijk in de originele verpakking.
  • Stop meerdere retouren in één doos als dat mogelijk is.
  • Gebruik geen overbodige tape of materialen.
  • Breng het pakket bij voorkeur lopend of op de fiets naar het retourpunt.

Wat gebeurt er met jouw retour?

We controleren elk geretourneerd product zorgvuldig. Waar mogelijk geven we producten een tweede leven via ons Tweedehands assortiment. Zo voorkom jij verspilling én maak je iemand anders blij met een scherp geprijsd topapparaat.

Herroepingsrecht

  1. Je kunt een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden.* Je hoeft daarbij geen reden op te geven, al zijn wij altijd wel benieuwd waarom je iets retour stuurt zodat we misschien verbeterpunten kunnen vinden.
  2. De hierboven genoemde bedenktijd gaat in op het moment dat de bestelling is afgeleverd bij jou of op het adres van je keuze.
  3. Ook voor de door ons aangeboden diensten (zoals workshops of sensorreinigingen) geldt het herroepingsrecht. In het geval van diensten verstrijkt de herroepingstermijn 30 dagen na de dag waarop je de dienst hebt gekocht. Voor terugbetaling geldt hetzelfde als aangegeven voor het herroepingsrecht bij producten. Je bent alleen gehouden de eventuele kosten te betalen voor de dienst tot het moment van ontbinding. Voor onze diensten die binnen de bedenktijd van 30 kalenderdagen volledig zijn uitgevoerd geldt dat deze zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht. Deze uitzondering geldt alleen indien de dienst van start is gegaan met uitdrukkelijke instemming van de consument die hierbij verklaard heeft afstand te doen van zijn herroepingsrecht. Je wordt hier in ons bestelproces ook op gewezen.
  4. Het herroepen van de overeenkomst hebben we zo makkelijk mogelijk gemaakt. Je kunt het daarvoor bestemde retourformulier gebruiken, maar je kunt hier ook het standaardformulier voor herroeping downloaden.
  5. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

*Uitgezonderd zakelijke aankopen

Status van de retour

We krijgen je bestelling van je terug? Dan laten we het je weten zodra de zending bij ons is binnengekomen. Zo weet je dat het pakket in onze handen is. Normaal gesproken wordt jouw zending dezelfde dag nog verwerkt en ontvang je een bevestiging dat de retour in orde is. Mocht de zending niet aan de retourvoorwaarden voldoen dan laten we je dat weten.

Terugbetaling

Wij betalen je het hele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. Wij betalen het aankoopbedrag terug op dezelfde manier waarmee je de bestelling hebt betaald.

Verzendkosten

De verzendkosten van het retourneren zijn voor jouw eigen rekening. Heb je bij de bestelling betaald voor de verzending dan ontvang je deze kosten uiteraard van ons terug bij de retourbetaling. Mocht je het artikel om welke reden dan ook niet kunnen terugsturen kunnen wij het bij je ophalen. De kosten daarvan bedragen € 24.95. Je kan ons bellen op 0527-690404 of mailen op vragen@cameranu.nl om een afspraak te maken.

Zakelijke klanten

Zakelijke klanten kunnen helaas geen aanspraak maken op recht van retour. We staan uiteraard klaar met advies om het juiste product te leveren en we zijn altijd bereid om mee te denken mocht een aankoop toch niet aan de verwachtingen voldoen.

Aanmelden retour

Als je jouw retourzending aanmeldt, ontvang je van ons een label waarmee je de zending kunt versturen. Je ontvangt van ons ook een RMA-nummer. Zorg ervoor dat je dit duidelijk vermeld op het pakket of toevoegt in het pakket.

Contact

Hulp nodig?

Vandaag zijn we bereikbaar tot 22:00